دسته‌بندی نشده

چه نوع میز اداری، برای چه محیط اداری میتواند مناسب باشد؟

میز اداری معمولا در فضاهای اداری مورد استفاده قرار میگیرد،میز داری جزئ لاینفک در محیط اداری بوده و جزئ المان های فضای اداری می باشد،که تاثیر بسیار بالایی بر روی نظم و همچنین سازماندهی دارد.

در زمان خرید میز اداری باید نهایت دقت را داشته باشیم،شاید از میز اداری بخواهیم سالیان سال از آن استفاده کرد،نگاه به میز اداری باید نگاه سرمایه ای باشد نه نگاه مصرفی.

میز های اداری معمولا با استفاده از mdf ساخته می شود.که دارای تنوع رنگی بسیار زیادی می باشد.mdf نیز خود در ضخامت های مختلفی وجود دارد که 16 میل و 25 میل رایج تر است.

میز های اداری در مدل های مختلفی وجود دارد که رایج ترین آنها:میز مدیریت،میز کارمندی،میز کارشناسی،میز کنفرانس می باشد.که هر کدام از این میز ها در فضای مناسب و همچنین متناسب با موقعیت کاری هر فرد در نظر گرفته میشود.

میز های اداری دارای طرح ها و مدل های بسیار متنوعی است ،به عنوان مثال یک میز کارمندی ساده ترین نوع میز اداری است که میتواند یک میز ساده بدون فایل و یا کمد باشد و یا هم میتواند دارای فایل 3 کشو،کمد درب دار و یا بدون درب و … باشد.که نوع کار میتواند تعیین کننده این قضیه باشد.

برای هر فضای اداری مهمترین و اصلی ترین عنصر میز اداری است.این مبلمان اداری است که میتواند به محیط شخصیت اداری بدهد. برای خرید مبلمان ادرای، میز اداری، کتابخانه، صندلی اداری و غیره دو مسئله بسیار حائز اهمیت است:

1) کمیت(بیشتر مسایل مالی )

2) کیفیت(درجه بندی محصول)

زمان خرید باید دقت شود کیفیت فدای کمیت نشود. یک سری مسایل و موارد میتواند در قیمت میز اداری، قیمت صندلی اداری، قیمت کتابخانه، قیمت صندلی همایش، قیمت پارتیشن، قیمت صندلی کنفرانس و …تاثیر گذار باشد(مدل و متریال استفاده شده است).

  • اتاق مدیریت- واحد مدیریت:

میز مدیریت

اتاق مدیریت مهم ترین و کلیدی ترین قسمت هر سازمان یا شرکت است و باید زمان انتخاب مبلمان اداری اتاق مدیریت بسیار دقت شود. زیرا دکور و مبلمان اتاق مدیریت میتواند جایگاه سازمان و یا شرکت را در ذهن مشتری،ارباب رجوع و ….. مشخص میکند پس بهتر است که اگر میخواهیم مراجعه کننده ها و یا مشتریان را تحت تاثیر قرار دهیم به مبلمان اداری اتاق مدیریت توجه ویژه ای داشته بشیم. در اتاق مدیرت بهتر است از دکور مناسب استفاده شود، دیوارکوب mdf (ام دی اف)، دیوارپوش PVC (پی وی سی)،کاغذ دیواری و …مناسب استفاده شود.

دکور اتاق مدیریت بسیار تاثیر گذار و با اهمیت است.

میز مدیریت قلب اتاق مدیریت است علاوه بر طرح میز مدیریت باید به رنگ میز نیز دقت شود، پشت هر میز مدیریت زیبا قاعدتا یک صندلی مدیریت شکیل باید قرار بگیرد.باید توجه کرد که صندلی مدیریت باید یک صندلی در شان نام مدیریت باشد و علاوه بر ظاهر زیبا از کیفیت و همچنین نشیمن راحت و ارگونومیک برخوردار باشد.

کتابخانه و یا یک کمد بزرگ نیز میتواند جلوه بهتری به اتاق بدهد و متعاقب آن میز کنفرانس مناسب با فضای اتاق مدیریت.اگر فضای مناسب میز کنفرانس وجود نداشته باشد یک نیم ست اداری شکیل نیز میتواند گزینه مناسبی باشد.وجود میز کنفرانس و یا نیم ست بسیار لازم و یا حیاتی است.زیرا در اتاق مدیریت مسلما جلسات و مذاکراتی برگزار میشود که نیازمند وجود میز کنفرانس و یا نیم ست اداری است.

  • اتاق کارمندی-واحد کارمندی:

میز کارمندی

در واحدی که جهت کارمندان در نظر گرفته شده است با توجه به تعدد کارمندان و فضای موجود که در اختیار است میز کارمندی تعبیه میگردد.البته برای میز کارمندی باید به صورتی باشد که هر کارمند فضای مناسب کارش داشته باشد تا از اختلال در کار و همچنی از مزاحمت در کار مصون بمانند،زیرا اگر این اصل در نظر گرفته نشود مسلما راندمان کار کارمندان پایین آمده و انتظارات مدیران برآورده نخواهد شد.

فضا کارمندان معمولا در یک فضای بزرگ که به قسمتهای کوچکتر تقسیم میشود،برای هر کارمند یک میز کارمندی و یک کمد کوچک و یا چند قفسه نیاز است که لوازم مازاد و یا لوازم شخصی کارمندان در آن قرار بگیرد تا نظم واحد کارمندی حفظ شود و پشت هر میز کارمندی نیاز است یک صندلی کارمندی مناسب( صندلی چرخدار) قرار بگیرد.

برای تفکیک فضاهای کارمندی معمولا از پاریشن استفاده میشود.این پارتیشن بندی میتواند به صورت پاریشن تک جداره و یا پارتیشن دو جداره باشد.خود پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره میتواند به صورت پارتیشن کوتاه یا بلند باشد ،معمولا برای تفکیک فضاهای کارمندی از پارتیشن بندی کوتاه استفاده میشود.

مبلمان اداری البرز با تجربه بیش از دو دهه در زمینه مبلمان اداری،صندلی انتظار،صندلی اداری،صندلی همایش،صندلی آمفی تئاتر،مبلمان سینمایی،میز اداری،میز مدیریت،میز کارمندی، پارتیشن دوجداره و پارتیشن تک جداره و با اجرای پروژه های متعدد و با بکارگیری پرسنل مجرب و متعهد اعلام آمادگی خود را جهت همکاری با ارگانها،سازمانهای دولتی و شرکتهایخصوصی و همچنین اعطای نمایندگی به شهرستانها ابلاغ مینماید.

___________________________________________________________________________________________________________________________

هرگونه کپی برداری از این مقاله پیگرد قانونی دارد.مگر با ذکر منبع:alborzfco.com

صندلی همایش و مبلمان اداری البرز

مطالب مشابه