دسته‌بندی نشده

ویژگی های صندلی اداری

ویژگی های صندلی اداری:

صندلی اداری جزئ لاینفک فضای اداری می باشد.به صورتی که برای هر میز اداری یک صندلی اداری بایستی در نظر گرفته شود.شما یک فضای اداری را بدون آنکه صندلی اداری در آن وجود باشد تصور کنید!!!حق با شماست تصور سختی است…!

در فضاهای اداری انواع صندلی های اداری مورد استفاده قرار میگرد.این صندلی های اداری اعم از صندلی مدیریت،صندلی کارمندی،صندلی کارشناسی،صندلی کنفرانس،صندلی انتظار و …

برای اینکه در محل کارمان ایجاد راحتی و آرامش کنیم نیاز است به ویژگی های صندلی دقت بیشتری داشته باشیم.زیرا کارمندان هر شرکت ساعات زیادی از عمر خود را بر روی صندلی اداری می نشینند و در راندمان کاری آنها تاثیر بسزایی دارد.به همین دلیل باید در خرید مبلمان اداری و صندلی اداری دقت کنیم.در اینجا به یک سری ویژگی های صندلی اداری اشاره میکنیم.

 

  •  تنظیم ارتفاع :

یکی از نکات مهم صندلی این است که چگونه ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنیم، لازم است بدانیم که ارتفاع صندلی باید با ارتفاع بالاتنه هر شخص باید تنظیم گردد.اگر ارتفاع صندلی زیاد باشد در یک حالت نا مناسبی قرار خواهید گرفت که باعث مشکلات عدیده ای خواهد شد و اگر ارتفاع نیز خیلی کم باشد باعث میشود دستهایتان خیلی بالا باشد و به شانه و گردنتان اسیب خواهد رسید.بنابراین برای اینکه بر روی صندلی به راحتی بنشینید بهتر است از همان اول صندلی را مناسب با قد خود تنظیم کنید.

و همچنینبا لوازمی که معمولا مورد استفاده قرار میگیرد،از جمله کیبورد و موس سیستم و همچنین جایی که کامپیوتر یا لب تاپ قرار میگیرد باید رو به روی چشم شخص استفاده کننده باشد با به ستون فقرات و همچنین گردن آسیب نرسد.

  • تنظیم پشت صندلی:

برای استفاده مناسب از صندلی اداری بهتر است صندلی انتخاب کنیم که پشتی آن قابلیت تنظیم را داشته باشد (تنظیم شیب صندلی اداری)

  • تنظیم گردش صندلی:

در زمان خرید حتما دقت نمایید که صندلی که تهیه میکنید قابلیت چرخش را داشته باشد، زیرا این قابلیت باعث میگردد که در صورت نیاز به راحتی به هر زاویه ای چرخش داشته باشید، بدون آنکه نیاز باشد از روی صندلی اداری خود برخیزید.

 صندلی اداری که تهیه میکنید بهتر است تشکچه ای در پشت آن تعبیه شده باشد(طبی باشد) که گودی کمر را پر کرده و به کمر شما اسیب نرسد.علاوه بر مشخصاتی که به آن اشاره کردیم یک سری ویژگی های دیگر برای صندلی اداری، صندلی سینما، صندلی همایش، صندلی آمفی تئاتر وجود دارد که بیشتر سلیقه ای است که از جمله میتوان به رنگ چرم و یا رنگ پارچه، مدلی صندلی و فرم دسته ها اشاره کرد.

معمولا انتخاب این موارد بستگی به دیزاین فضای مورد نظر و سلیقه خریدار و همچنین بودجه خرید آن است.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

نویسنده:صندلی همایش مبلمان اداری البرز

هرگونه کپی برداری از این مقاله پیگرد قانونی دارد.مگر با ذکر منبع:alborzfco.com