دسته‌بندی نشده

تجهیز سیستم صوتی سالن های آمفی تئاتر

تجهیز سیستم صوتی سالن های آمفی تئاتر

مبلمان اداری البرز یکی از شرکت های برتر و مطرح در زمینه تجهیزات سالن های آمفی تئاتر،همایش و سینمایی می باشد این شرکت با بیش از دو دهه خدمات رسانی در زمینه تولید صندلی های آمفی تئاتر، سینمایی، همایش و مبلمان اداری فعالیت نموده است .

تجهیزات سالن همایش

از نکات مهم برای تجهیز کردن سالن آمفی تئاتر استفاده از صندلی های مرغوب، آکوستیک سالن، سیستم های صوت و تصویر، نور پردازی،هارمونی رنگ های دکوراسیون و آیتم های دیگر که درنهایت مجموعه ای کامل و مناسب را به شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد .

تجهیز سیستم صوتی سالن های آمفی تئاتر

تجهیز سیستم صوتی سالن های آمفی تئاتر

سیستم صوت سالن آمفی تئاتر

استفاده و تلفیق مناسب از سیستم های صوت و تصویر و نور پردازی است که موجب ایجاد ژرفائی لذت بخش و دریافت حس و انتقال اثر به نحو احسن می گردد

در سالن های تئاتر، همایش و کنفرانس و حساسیت هایی که اینگونه سالن ها دارند، تاثیرگذاری فونیک بسیار مهم بوده و جزء اصلی ترین ملزومات این مجموعه ها می باشد که متاسفانه مدیران به آن توجهی نشان نداده و بیشتر به حفظ ظاهر سالن اهمیت می دهند.

امروزه اصلی ترین طراحی ها و تجهیز سالن آمفی تئاتر به صورت لاین اری با زوایا و درجات مخصوص هر سالن و مقدار دی سی بی مورد نیاز آن مجموعه طراحی شده و جای گذارهای آن در سمت چپ و راست سن می باشد. در این طراحی باید دقت نمود تا با توجه به زوایای بلندگوها و آکوستیک سالن، هیچ صدای ناهنجاری به شرکت کنندگان ارائه نشود و با صدای نرم بالانس بسیار بالایی در ترکیب درماتیک و فولیک ایجاد گردد.

موارد مهم برای تجهیز سیستم صوتی سالن آمفی تئاتر

برای تجهیز سالن آمفی تئاتر در گام اول باید بدانیم به چه وسایل و دستگاههایی نیاز دارد

بلند گو های سخنرانی یا موزیک

میکروفون ها شامل بلند گوهای سقفی و دیواری، بلندگوهای اکتیو و پسیو، آمپلی فایر ها و پاور آمپلی فایر ها، میکسر های صدا، پاور میکسر، میکروفون های بی سیم و

دیتا ویدیو پروژکتور ها

تمامی تجهیزاتی که در این مجموعه قرار دارند جهت تجهیز صوت سالن آمفی تئاتر می باشند. همچنین از این تجهیزات در سیستم های ذخیره ی صدا و تصویر نیز استفاده می شود.

اسپیکرهای دیواری یا همان بلندگو های دیواری در سالن های آمفی تئاتر، کنفرانس و کلاس های آموزشی هت تجهیز سیستم های صوتی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد، اندازه و توان خروجی این بلندگو ها باید متناسب با مساحت سالن و ظرفیت آن انتخاب گردد..

آمپلی فایرجهت تقویت سیگنال های صوتی در تجهیزات سیستم صوتی سالن های گوناگون و موجب افزایش کیفیت صدا و ارسال صدا به بلندگو ها می شود.

آمپلی فایرها با توجه به قدرتش و امپدانسشان، دارای انواع مختلفی می باشند. در یک سالن آمفی تئاتر با توجه به تعداد و نوع بلندگو های استفاده شده، آمپلی فایر مناسب انتخاب می شود. آمپلی فایر ها ضمن بهبود کیفیت صدا، به دلیل دارا بودن ورودی و خروجی های اضافی، این قابلیت را دارند که از یک منبع صوتی دیگر مانند دی وی دی پلیر، کامپیوتر و یا میکروفون های بی سیم یا با سیم سیگنال های صوتی را دریافت کرده و به خروجی ارسال کنند.