وبلاگ

تاثیر دکوراسیون اداری بر افراد

تاثیر دکوراسیون اداری بر افراد

تاثیر دکوراسیون اداری بر افراد:

افراد بیشتر ساعاتهای زندگی خودشان را در محیط کاریشان میگذرانند به همین دلیل خود را در خانه و محل کارشان می گذرانند  به همین دلیل  زیبایی فضای کار بسیار حائز اهمیت است.دکوراسیون اداری  در محیط کاری میتواند بر راندمان کاری کارکنان تاثیر مسقیم بگذارد.دکوراسیون اداری میتواند شامل دیوار،سقف،کف،تجهیزات موجود در فضا باشد.

رنگ در دکوراسیون اداری:

طراحی و نگ دو موضوعی است که میتواند تاثیر شگرفی بر دکوراسیون اداری بگذارد. استفاده از رنگ هایی که با روحیه افراد سازگار باشد از اصول در دکوراسیون اداری است  که روانشناسان به این اصل بسیار توجه داشته و آن را با اهمیت می دانند،یک رنگ بندی مناسب میتواند بر روحیه کارکنان مثبت گذاشته که متعاقب آن کارایی بهتری میتوانند در سازمان و یا شرکت داشته باشند.رنگ بندی در دکوراسیون برای هر محیط کار میتواند متفاوت باشد،معمولا هر سازمان و شرکتی یک لوگو و یک رنگ سازمانی دارد که بهتر است دکوراسیون داخلی آن متناسب با آنها باشد.

تاثیر دکوراسیون اداری بر افراد

دکوراسیون داخلی

تاثیر دکوراسیون اداری بر کارکنان:

تنش ها و ناهنجاری های موجود در فضای کار و زندگی را می توان عدم هماهنگی فضای کار یا زندگی با خلق و خو، رفتار و حرفه ای که به آن مشغول هستید دانست.با توجه به زمان زیادی که در محیط کار سپری میشود.باید شخص بتواند با محیط کاری خود ارتباط خوبی بگیرد و زیبایی محیط کار در این موضوع بسیار موثر است.

انواع دکوراسیون اداری:

افرادی که به دکوراسیون داخلی علاقه دارند با سبک های مختلفی از دکوراسیون که می توان از ان ها برای دکوراسیون اداری و در فضاها به کار برد آشنا هستند و در این مقاله به بررسی انواع سبک ها با توجه به روحیات و علایق فردی پرداخته می شود که البته می توان گفت این نوع سبک ها کمتر شناخته شده و مورد استفاده قرار میگیرند.

تاثیر دکوراسیون اداری بر افراد

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مونوکروموتیک :

این سبک از دکوراسیون داخلی به ایجاد تعادل ما بین اشیاء اشاره دارد و در خصوص رنگ اشیاه از کم رنگ به سمت پرررنگ حرکت کرده و آن ها را با یکدیگر ترکیب می کند تا جلوه فوق العاده ای بوجود بیاورد و این ایده و سبک بیشتر مورد علاقه افرادیمی باشد که تازه به سمت کار دکوراتور روی آورده اند.

دکوراسیون آرت دکو :

در این سبک از آلومینیوم، لاکر، طرح پوست کوسه و پوست گوره خر استفاده می شود و اشکال هندسی زیگ زاگ، پله ای و قوس بلند همراه با فرم ها گایهی و مخصوصا فرفوژه برای فضا سازی و طراحی محیط استفاده می وشد.

دکوراسیون آرت نئو :

در این مدل با نقاشی روی شیشه ، کف پوش های چوبی، خطوط منحنی و مواج و اشکال گیاهی استفاده می شود و گوتیک، رکوکو، ژاپنی و آثار دوران ویکتوریا، نوشته های باستانی و سفال های ایرانی در این سبک از دکوراسیون اداریاستفاده می شود.

دکوراسیون صنعتی :

در این سبک کاری راحت بودن فضا و در عین حال پرکاربرد بودن آن بسیار مهم میباشد. در این فضاسازی از رنگ های خنثی و خاکستری برای رنگ آمیزی سقف و دیوار های استفاده می شود و اصولا محیطی سرد را بوجود می اورد که تمام اشیا و وسایل موجود در آن مصارف چند منظوره دارد و آلومینیوم در این مدل بسیار متداول می باشد.

دکوراسیون ماوریک :

این مدل جز سبک های مدرن میباشد و در چیدمان وسایل هیچ گونه تریتیبی وجود ندارد و همه چیز به صورت تصادفی انتخاب می شود و درواقع در دنیای دکوراسیون و دکوراسیون اداریبه آن سبک بدون قید و قانون می گویند.

دکوراسیون روستیک:

زیبایی را به وضوح می توانید در این سبک عالی مشاهده نمایید. استفاده از بافت طبیعی در اجزای مختلف دکوراسیون اداریبسیار تاثیر گذار و مهم میباشد .

تاثیر دکوراسیون اداری بر افراد

    سبک ویژه و زیبا در دکوراسیون اداری

استفاده از مبلمان چوبی و البته به صورت حصیری، الیاف طبیعی در ساخت پرده و کوسن هایی از جنس خز و پشم از دیگر ویژگی های این سبک کار میباشد . شما حتی میتوانید برای دیوارهایتان از چوب استفاده کرده و با استفاده از رنگ های مختلف به رنگ آمیزی آن بپردازید.

دکوراسیون مدیترانه ای :

کسانی که به دنبال آرانش ئ در عین حال جذابیت هستند می توانند از این مدل سبک که از رنگ های خنثی و آبی ملایم استفاده می کند بهره ببرند.

استفاده از رنگ آبی ملایم برای گچ بری ها و رنگ های آجری و سبز دریایی بسیار تاثیر گذار میباشد و همان طور که از اسم این نوع سبک مشخص می باشد باید از ویژگی های دریای مدیترانه در این سبک بهره برد.

مطالب مشابه