وبلاگ

بهترین خصوصیات و ویژگی های صندلی اداری چیست !

 بهترین خصوصیات طراحی صندلی اداری

در سازمان ها ، شرکت ها و مراکز اداری صندلی اداری یکی از لوازمی است که از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا بیشترین زمانی که کارکنان در فضای اداری هستند بر روی این صندلی های اداری می نشینند . به همین علت بایستی صندلی اداری به گونه ای طراحی گردد که کمترین فشار وارده را به بدن اشخاص داشته باشد تا سلامتی افراد  به مخاطره نیاندازد و فردی که از صندلی اداری استفاده می کند احساس راحتی و آرامش کند .

صندلی اداری نامناسب می تواند اسیب های جبران ناپذیری را به کمر و ستون فقرات به وجود بیاورد ، به همین دلیل امروزه در حوزه مبلمان اداری به مبحث ارگونومیک بسیار توجه ویژه ای صورت می گیرد ، زیرا حفظ سلامتی افراد و همچنین حفظ استایل طبیعی بدن افراد بسیار مهم است .

چگونه یک صندلی اداری خوب را تشخیص دهیم ؟!

همان گونه که بر همگان مشخص شده مبلمان اداری در فضاهای اداری از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است .  در مبلمان  لوازم در نظر گرفت ، زیرا کارکنان فضای اداری بیشترین زمان خود را بر روی صندلی اداری می گذرانند . به همین دلیل صندلی اداری مناسبی که نشیمن بر روی آن آرامش و راحتی و در کنار آن سلامتی فرد در آن در رعایت شده باشد حائز اهمیت است . برای داشتن یک صندلی اداری راحت و ارگونومیک یک سری فاکتورها باید رعایت شود ، که می توان به  ارتفاع مناسب  اشاره کرد .

ویژگی های خوب یک صندلی

ارتفاع صندلی بهتر است قابل تنظیم باشد ، تا شخص استفاده کننده ، صندلی را متناسب با قد خود و همچنین موقعیتی که بر روی صندلی دارد آن را تنظیم کند . کف پاهای شخص بایستی بر روی زمین قرار بگیرد ، پاها نباید براصطلاحا آویزان باشد یا اینکه زانو خم شود . زیرا این موضوعات می تواند مشکلات کشیدگی مفصل زانو را به همراه داشته باشد .

تکیه گاه مناسب یکی دیگر از موضوعات با اهمیت در صندلی اداری می باشد ، به صورتی که شخص بتواند به راحتی به پشتی صندلی تکیه داده و احساس راحتی و آرامش داشته باشد و بر روی ستون فقرات فشار مضاعفی وارد نشود ، در صندلی اداری برآمدگی پشتی صندلی و همچنی تو رفتگی نشمیمن صندلی به صورتی باشد که  پشت و کمر شخص در بهترین حالت ممکنه قرار گرفته باشد .

دسته های صندلی نیز باید به صورتی باشد که شخص در زمان استراحت به راحتی بتواند ساعد خود را به روی آن قرار داده و احساس آرامش داشته باشد .

در زمان خرید صندلی های اداری بایستی به نوع کاربری آن در فضای اداری توجه ویژه نمود . در زمان انتخاب نباید فقط به ظاهر صندلی اداری توجه کرد ، برخی از افراد زمان بیشتری را پشت میز و بر روی صندلی می نشینند ، به همین دلیل انتخاب صندلی برای این افراد با دقت و حساسیت بیشتری باید صورت بگیرد . روکش صندلی های اداری معمولا به صورت چرمی و یا پارچه ای می باشد که هر کدام از این روکش ها معایب و مزایای خاص خود را دارند که بهتر است در زمان انتخاب توجه کنیم که چه صندلی ، با چه روکشی و برای چه شخصی تهیه می شود .

گروه مبلمان اداری البرز مشاور شما در زمینه انتخاب و خرید مناسبترین صندلی ادری میباشد .

مشاهده فروشگاه صندلی اداری 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *