وبلاگ

انواع ترکیب و چیدمان سالن آمفی تئاتر و همایش

سالن همایش

چیدمان سالن آمفی تئاتر

مراکز دولتی و سازمانها و شرکتهای خصوصی برای برگزاری جلسات نیاز به یک مکانی مثل سالن و یا اتاق دارند. زمانی که تعداد کمی شرکت کننده داشتند صدا به صدا براحتی میرسید ولی بدلیل افزایش و بوجود آمدن فواصل بین نفرات این عمل به سختی انجام می گردد، بنابراین سازمانها به فکر ابزاری افتادند که سهولت در کار آنها باشد تا بتوانند ازسیستم کنفرانس و تجهیزات وابسته به آن استفاده کنند. با داشتن این ابزارها جلسات بدون هیچگونه محدودیت در تعداد نفرات برگزار گردید و سالن ها را از فرم سنتی به فرم امروزی همراه با تکنولوژی روز بوجود آورد.

ترکیب چیدمان استاندارد صندلی در سالن های همایش، کنفرانس، آمفی تئاتر، سینما به دو صورت شکل می گیرد:

  1. چیدمان چند راهه
  2. چیدمان قاره‌ای

 

چیدمان چند راهه صندلی همایش و آمفی تئاتر :

چیدمان سالن آمفی تئاتر

صندلی‌ها در سالن های کنفرانس، همایش و… به ترتیب اندازه، فاصله ردیف و راه‌های خروجی سالن چیده می شوند.

در واقع، در یک آرایش چند راهرو حداکثر ۱۴ تا ۱۶ صندلی در هر ردیف با دسترسی به راهرو در هر دو انتهای ردیف‌ها وجود دارد.

چیدمان سالن آمفی تئاتر

ترکیب سالن آمفی تئاتر

چیدمان قاره ای صندلی همایش و صندلی آمفی تئاتر :

چیدمان قاره ای صندلی همایش و آمفی تئاتر

در این مدل، تمام صندلی های همایش و آمفی تئاتر در یک بخش مرکزی قرار دارند و حداکثر تعداد صندلی قرار گرفته شده در هر ردیف از تعداد صندلی های مدل چند راهرویی بسیار بیشتر است.

به همین منظور فاصله ردیف ها بیشتر، راهرو گسترده ترو در واقع وجود درب خروج اضطراری از نیازهای اساسی این مدل می باشد. زمانی که واژه طرح صندلی قاره ای آمفی تئاتر را می شنویم. تصور می کنیم که بیشتر فضای سالن را صندلی ها اشغال می کنند، در صورتی که این مدل بسیار کارآمدتر از مدل چند راهرویی است. در واقع، اگر با دقت و برنامه ریزی به موضوع نگاه کنیم، مدل قاره ای اغلب می تواند جای صندلی بیشتری را در همان فضا در خود جای دهد.

این مدل از سالن همایش برای سخنرانی تعداد جمعیت زیاد مناسب است .

 

در هر دو مدل از چیدمان میتوان از هر نوع صندلی همایش و آمفی تئاتر استفاده کرد.

ویژگی های صندلی سالن همایش و آمفی تئاتر :

  •  کیفیت صندلی و مواد اولیه

صندلی سالن همایش اغلب باید از جنس فوم سرد تزریقی باشد که معمولا برای قسمت های پشتی و کفی صندلی استفاده می شوند و روی آنها با یک پارچه مرغوب و باکیفیت ساخته شود.

کیفیت این مواد بر روی راحتی و دوام صندلی‌ها تأثیر مستقیم دارد. به دلیل استفاده زیاد از این صندلی‌ها، نباید از راحتی و استحکام آنها کاسته شود. باید فوم‌های باکیفیت استفاده شود زیرا صندلی‌ها به مرور زمان دچار تورفتگی و از دست دادن فرم نشیمن می شود.

  •  نمای پشتی و کفی صندلی کنفرانس

برای تولید نمای پشتی و کفی صندلی از نوعی پلاستیک فشرده به نام ABS استفاده می‌شود که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. البته در بعضی مدل‌ها می‌توان از MDF و چوب برای این نماها استفاده کرد.

  •  دسته صندلی

دسته‌های صندلی سالن همایش و کنفرانس از انتگرال ضد خش و ضد خط که نوعی پلاستیک فشرده می‌باشد، تولید می‌شود. در برخی مدل‌ها نیز از چوب راش و توسکای سمباده شده و رنگ شده برای ساخت دسته صندلی‌ها استفاده می‌شود.

  • نوع فوم صندلی همایش و آمفی تئاتر :

بهترین فوم برای صندلی همایش و آمفی تئاتر فوم سرد است زیرا ماندگاری و دوام فوم سرد از فوم گرم بیشتر است. فوم گرم٬ پس از مدتی حجمش کمتر میشود و نشست پیدا میکند و منجر به جدا شدن چرم و پارچه  میشود و نه تنها ظاهر نامناسبی را به وجود می آورد بلکه از عمر صندلی کم می شود. ولی فوم سرد ماندگاری و دوام خیلی بیشتری دارد.

مشاهده صندلی های سالن آمفی تئاتر و سالن همایش >>

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *