وبلاگ

چند دلیل برای اینکه صندلی همایش با کیفیت بخریم!!

صندلی همایش با کیفیت

چند دلیل برای اینکه صندلی همایش با کیفیت بخریم

کاربرد صندلی همایش با کیفیت:

امروزه اکثر ارگانها و سازمانها و همچنین شرکتهای بزرگ در تلاش هستند که یک سالن همایش درون مجموعه خود داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که تعداد سالن همایش و سالن آمفی تئاتر در سازمان ها و مراکز بستگی به مساحت، تعداد اشخاص در آن مجموعه و همچنین موقعیت آن سازمان یا ارگان و … بستگی دارد.به عنوان مثال  تعداد سالنهای همایش و آمفی تئاتر در دانشگاه های بزرگ بیشتر از مراکز دیگر می باشد.

برای تجهیز سالن همایش، یکی از مهم ترین قسمت های سالن همایش و سالن آمفی تئاتر، صندلی همایش (Conference chair) و یا صندلی آمفی تئاتر(Seat amphitheater ) است که قصد انتخاب و خرید را داریم، زیرا زمانی که وارد یک سالن میشویم اولین چیزی که به چشم می آید و نظر بیننده را جلب میکند صندلی همایش آن است.

صندلی سالن همایش و سالن آمفی تئاتر بیشترین ضریب اشکال را در سالن دارد، زیرا به صورت مستمر مورد استفاده قرار میگیرد.

کیفیت صندلی همایشی:

در سالن همایش و آمفی تئاتر به دلیل اینکه صندلی ها به صورت تیراژ(بستگی به ابعاد سالن دارد) مورد استفاده قرار میگرد باید در انتخاب صندلی همایش با کیفیت بالا دقت لازم را داشت، در صورتی که صندلی همایش و صندلی آمفی تئاتر کیفیت لازم را نداشته باشد و حتی چند صندلی با مشکل مواجه شود ، نظم سالن به هم می ریزد و کل سالن زیر سوال میرود.

برای خرید صندلی همایش با کیفیت بالا (Quality) به یک سری نکات در هنگام خرید باید توجه داشت : 

فوم صندلی:

یکی از مهم ترین قسمت های صندلی همایش مربوط به فوم صندلی است، فوم صندلی آمفی تئاتر و همایش بهتر است از فوم سرد (Cold foam ) باشد، زیرا دوام فوم (foam) سرد نسبت به فوم گرم بسیار بالاتر است.

متاسفانه فوم گرم بعد از مدتی استفاده از حجم آن کاسته شده و نشست پیدا میکند و این موضوع باعث جدا شدن پارچه فوم میشود و علاوه بر ظاهر نامناسبی که به وجود می اورد از عمر پارچه نیز کاسته میشود.پس به این نتیجه میرسیم که برای صندلی همایش و مبلمان سینمایی (Cinematic furniture) از فوم سرد تزریقی استفاده شود.

یکی دیگر از قسمتهای صندلی که با استفاده مستمر ضریب اشکال بالا دارد مربوط به مکانیزم صندلی می باشد.

چند دلیل برای اینکه صندلی همایش با کیفیت بخریم

صندلی همایش

برای مکانیزم صندلی همایش و صندلی آمفی تئاتر بهتر است که از مکانیزم وزنی – تعادلی استفاده شود.

خاصیت این نوع مکانیزم این است که حتی با استفاده مکرر از صندلی مکانیزم آن با مشکل مواجه نمی شود،برعکس آن متاسفانه مکانیزم فنری بعد از مدتی استفاده دچار اشکال شده و حالت فنری بودن خود را از دست میدهد. و باعث میشود کفی های صندلی برگشت پذیری منظم نداشته باشند.

صندلی همایش به دلیل آنکه قطعات مختلفی در آن به کار رفته و همچنین در تیراژ در سالن نصب میشود، به همین دلیل در زمان خرید و انتخاب باید نهایت دقت را داشت، زیرا اشتباه در خرید میتواند خسارت جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

بنابراین بهتر است صندلی همایش و مبلمان سینمایی را از یک تولیدی معتبر تهیه کنید که هم محصول با کیفیت بالا و هم خدمات پس از فروش (after sales service) مناسب ارائه دهد.

قیمت صندلی همایشی: 

برای تولید و ساخت صندلی همایش از متریالهای مختلفی استفاده میشود و متعاقب آن هر متریال میتواند از لحاظ کیفی دارای درجه بندی باشد.که قطعا این درجه بندی ارتباط مستقیمی با قیمت صندلی همایش دارد.

فوم صندلی:
صندلی همایش

فوم سرد

به طور مثال برای کفی و پشتی صندلی از فوم استفاده میشود و فوم خود به دو نوع فوم سرد و فوم گرم دسته بندی میشود.از لحاظ کیفیت و دوام فوم سرد برتری زیادی به فوم گرم دارد و همین دلیل قیمت بالاتر فوم سرد می باشد،استفاده از فوم سرد باعث میشود قیمت تمام شده صندلی همایش بالاتر باشد و البته این قیمت بالاتر بسیار مطلوب تر از زمانی است که تولید کننده از فوم گرم استفاده کند و محصول را با کیفیت پایین تری ارائه نماید. زیرا فوم سرد میتواند بدون آنکه ظاهر و کیفیت خود را از دست بدهد بر روی صندلی همایش خودنمایی کند.

روکش صندلی:
صندلی همایش

چرم

از دیگر متریال مهم بر روی قیتصندلی روکشآن است که میتواند از جنس چرم و یا پارچه باشد.اگر پارچه از نوع مرغوب و با کیفیت نباشد بعد از مدتی پرز میدهد و یا بافت آن از بین می رود و به قول بازاری ها پارچه دچار کچلی میشود.

پروفیل صندلی
چند دلیل برای اینکه صندلی همایش با کیفیت بخریم

صندلی امفی تئاتر

پروفیل جزئ قطعات لاینفک صندلی است که باید از نوع مناسب آن استفاده شود که قطعا پروفیل با کیفیت و با ضخامت بیشتر باعث میشود قیمت تمام شده بالاتر باشد.

تخته داخل صندلی:
چند دلیل برای اینکه صندلی همایش با کیفیت بخریم

تخته صندلی

تخته های چوبی استفاده شده در داخل صندلی نیز دارای کیفیت های متفاوتی است،تخته های چند لایه استفاده شده در صندلی هر چه از لایه های آن کمتر شود قیمت به نسبت کم میشود،اما همین کم کردن لایه ها میتواند تاثیر منفی بر روی دوام صندلی داشته باشد.زیرا هر چه لایه تخته ها کمتر باشد ضریب اشکال و احتمال شکستن کفی و پشتی صندلی وجود دارد.

 ______________________________________________________________________________________________________________________________

نویسنده:صندلی همایش مبلمان اداری البرز

هرگونه کپی برداری از این مقاله پیگرد قانونی دارد.مگر با ذکر منبع:alborzfco.com

مطالب مشابه