دسته‌بندی نشده

استاندارد های صندلی همایش:

  • استاندارد های صندلی همایشی:

برای تولید هرمحصول صنعتی استاندارهایی وجود دارد که صندلی همایش،صندلی آمفی تئاتر،مبلمان سینمایی نیز از ان مستثنا نیست.در اینجا سعی میکنیم یک بررسی مختصری بر متریال هایی که در صندلی همایش و صندلی سینمایی استفاده میشود داشته باشیم.

1-فوم صندلی همایش
2-روکش صندلی همایش 
3-پایه صندلی همایش 
4-دسته صندلی همایش
5-مکانیزم صندلی همایش
6-نمای کف و پشت صندلی همایش
  • فوم صندلی همایشی :

یکی از اجزای متشکل شده صندلی همایش فوم آن است که بسیار حائز اهمیت است و بایستی توجه ویژه ای به این قسمتاز صندلی کرد.فوم صندلی ها می تواند به دو صورت فوم سرد و فوم گرم باشد، که از لحاظ کیفیت  و دوام فوم سرد بهتر از فوم گرم است،متاسفانه برخی از همکاران به دلیل قیمت پایین تری که فوم گرم از فوم سرد دارد از فوم گرم استفاده میکنند،به دلیل استفاده ساعات متوالی از صندلی سالن همایش و مبلمان سینمایی و صندلی آمفی تئاتر بهتر آن است که از  فوم سرد استفاده شود زیرا بارزترین ویژگی فوم سرد دوام بسیار بالای آن است که دوام بالای فوم می تواند مبلمان سینمایی و صندلی همایش با کیفتی در استفاده مکرر داشته باشیم و هم ظاهر صندلی حفظ شود و هم راحتی نشیمن آن.فوم سرد به صورتی است که اگر فشار به آن وارد شود و فشار بر روی آن برداشته شود فوم سریع تر به حالت قبلی خود برمیگردد.

  • روکش صندلی همایشی:

روکش صندلی بیشتر هر متریال دیگری به چشم می آید.به همین دلیل پارچه صندلی از کیفیت بالا برخوردار باشد.اگر روکش صندلی مناسب باشد چه از نظر ظاهر و چه کیفیت روکش میتواند بر روی زیبایی سالن تاثیر زیادی بگذارد.برای سالنها میتوان هم از پارچه استفاده کرد و هم از چرم.اما برای سالنها پارچه میتواند گزینه مناسب تری باشد.زیرا چرم اسیب پذیر تر از پارچه است و همچنین با توجه به اینکه چرم میتواند در فلصولی از سال باعث تعریق شود.پارچه برای روکش صندلی مناسب تر است.

بیشترین نمای صندلی از آن پارچه صندلی همایش و صندلی سینمایی است و از این رو کیفیت و ظاهر مناسب پارچه می تواند برروی زیبایی صندلی و همچنین کل سالن تاثیر به سزایی داشته باشد پارچه صندلی معمولا برروی فوم و کف و پشت آن روکش می گردد. باید دقت شود پارچه از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا بعد از گذر زمان و استفاده مداوم رنگ و ظاهر پارچه تغییر نکند.

  • پایه صندلی همایشی:

بیشترین فشار و وزن بر روی پایه های صندلی قرار میگیردو میتوان پایه صندلی را ستون آن نامید،پایه صندلی ها باید با استفاده از پروفیل باشد تا بتواند سالیان سال بدون آنکه دارای ایراد و اشکال شود مورد استفاده قرار بگیرد به همین دلیل مناسب است که از پایه های آهنی (پروفیل سنگین) استفاده گردد تا از استحکام لازم بر خوردار شود و همچنین اتصال پایه ها باید از طریق جوش CO2 باشد و رنگی که بر روی پایه ها زده میشود بهتر است رنگ کوره ای الکترواستاتیک باشد تا از عمر طولانی برخوردار باشد و با ضربه و گذر زمان پوسته پوسته نشود.

  • دسته صندلی همایشی:

دسته صندلیها هم به عنوان حریم بین صندلیها و همچنین راحتی شخص استفاده کننده از صندلی میباشد .دسته ها انواع مختلف دارند از جمله دسته چوبی ، دسته انتگرال و همچنین دسته پارچه ای که هر کدام خاصیت خاص خود را داشته و کیفیت آنها بسیار حائز اهمیت است.

  • مکانیزم صندلی همایشی:

بهتر است صندلی همایش ، صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی به صورت تاشو باشد که هم تردد و هم نظافت آن راحتتر باشد. زمانی که صندلی تاشو است مسلما نیازمند یک مکانیزم مناسب است که به مرور زمان کفی صندلی به صورت مناسب برگشت داشته باشد ،در غیر اینصورت نظم صندلیها و متعاقب آن نظم سالن بر هم خواهد خورد.

  • نمای کف و پشت صندلی همایش:

یکی دیگر از اجزائ صندلی همایش و صندلی سینمایی نمای کف و پشت صندلی است که میتوان از متریال های مختلفی استفاده کرد.اما باید توجه داشت جدای از نوع متریال کیفیت آن نیز بسیار مهم است.

متریال استفاده شده میتواند از نوع ABS(از مشتقات پلاستیک است و از کیفیت بالایی برخوردار است.که در صنعت خودروسازی نیز استفاده زیادی از آن صورت میگیرد).

MDF  هم در نمای کف و پشت جزئ پرطرفدار هاست که لبه های آن با PVC پوشش داده میشود.یک از بزرگترین مزیت های این متریال تنوع رنگ بالا در کنار کیفیت بالای آن است.

چوب پرس شده چند لایه هم یکی از بهترین گزینه ها است.مزیت بالای این متریال دوام بسیار بالا و همچنین شکل پذیری مناسب آن است.اما چوب قیمت بالاتری از بقیه متریال ها دارد.

پارچه نیزمیتواند برای نمای کف و پشت استفاده شود که دارای معایب و مزایای خاص خود می باشد.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

نویسنده:مبلمان اداری البرز

هرگونه کپی برداری از این مقاله پیگرد قانونی دارد.مگر با ذکر منبع:alborzfco.com

مطالب مشابه