[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چگونه یک سالن همایش مناسب تجهیز کنیم ؟

برگزاری یک همایش موفق و مناسب مستلزم وجود یک سالن همایش مناسب واستاندارد میباشد .برای این منظور هر سازمانی که قصد تجهیز سالن همایش در مجموعه خود را داشته باشد باید موارد متعددی را در نظر بگیرد از جمله محل مناسب ، ابعاد سالن ، کاربری و در نهایت خواست و نظر شخص تصمیم گیرنده در روند تجهیز سالن موثر است .

مکان مناسب سالن همایش :

در سازمانها معمولا سالن همایش در طبقات زیرین ساختمان یا طبقات بالایی در نظر گرفته میشود . فضای در نظر گرفته شده بستگی به ابعاد ساختمان و یا کاربری سالن به نسبت افرادی که احتمالا در آنجا حضو می یابند انتخاب میشود .هر چقدر که سالن بزرگتر باشد مسلما شرایط برای تجهیز ، بهتر است و قدرت مانور بیشتری از نظر نور پردازی و طراحی داخلی خواهد داشت .

بودجه برای تجهیز سالن همایش :

یکی از مهمترین قسمت های تجهیز سالن همایش بحث بودجه آن می باشد که در زمان تجهیز سالن همایش و یا سالن آمفی تئاتر بسیار تاثیرگزار است . هر چقدر ابعاد سالن بزرگتر باشد مسلما باید بودجه بیشتری را در این رابطه تخصیص داد .

ظرفیت سالن همایش :

ظرفیت سالن ، منظور همان تعداد صندلی هایی است که در سالن قرار میگیرد و افراد حاضر از آن استفاده میکنند . که در نهایت تعداد صندلی رابطه مستقیی با وسعت سالن دارد .

صندلی سالن همایش :

 از دیگر موارد مهم سالن همایش مسلما صندلی نصب شده در آن میباشد که زمان ورود به سالن اولین موردی که نظر هر شخصی را جلب میکند صندلی همایش و صندلی آمفی تئاتر است ، بنابرین زمان انتخاب آن باید نهایت دقت صورت پذیرد که از استاندارد بالایی از نظر کیفیت برخوردار باشد . که میتواند عدم کیفیت صندلی کلیه ی سالن همایش را زیر سوال ببرد .

دکوراسیون سالن همایش :

برای دکور کردن سالن قبل از هر چیز بهتر است یک تم رنگ انتخاب گردد که قسمت های دکوراتیو دیوار سالن همایش ، کف سالن همایش و ….. متناسب با آن پیش برود . برای دکور سالن از mdf و یا متریال های مشابه استفاده میگردد . زیرا این متریال از لحاظ طرح و رنگ بندی بسیار متنوع بوده و این قابلیت را دارد که برای زیرسای آن از آکوستیک نیز استفاده گردد. لازم به ذکر است طرح مورد نظر دکوراتیو سقف و دیوار رابطه مستقیمی با ارتفاع سالن دارد .

سالن آمفی تئاتر

آکوستیک سالن همایش :

یک سالن همایش و سالن آمفی تئاتر مناسب باید به صورت آکوستیک باشد -عایق صوتی –

برای این منظور از متریال های متنوعی استفاده میگردد از جمله : پشم شیشه ، پشم سنگ ، وول پنل که بهترین گزینه برای آکوستیک سالن میتواند وول پنل باشد که از مزایای این متریال میتوان به سرعت عمل در نصب ، تنوع  در رنگ بندی و قیمت مناسب آن اشاره کرد .

سیستم صوت و تصویر سالن همایش :

سیستم صوت و تصویر سالن بستگی به وسعت ، ارتفاع ، کاربری و ظرفیت سالن دارد و همین طور بودجه در نظر گرفته شده نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت . در زمینه تجهیز سالن به سیستم صوت وتصویر برندها با کارایی ها و ویژگی های متفاوتی وجود دارد که این امر میتواند هم کار را آسان و هم سخت کند و به این منظور حتما قبل از هر تصمیمی باید سالن کارشناسی شود . مسلما سیستم صوت و تصویری که در سالن سینما استفاده میگردد با سالن همایش و اجتماعات متفاوت خواهد بود و هزینه گزاف تری را باید در نظر گرفت .

سیستم صوت و تصویر سالن همایش

نور پردازی سالن همایش :

نور سالن میتواند به دو صورت طبیعی و یا نور مصنوعی تامین گردد .برای سینما و سالن آمفی تئاتر بهتر است که از نور مصنوعی استفاده شود . برای نورپردازی سالن همایش بهتر است از نور با قابلیت تنظیم اسفاده شود تا در زمان های متفاوت، متناسب به نیاز ، از آن استفاده گردد .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]